Bildgalleri: Distrikt G

Alftaträffen 2023

26 st bikers som trotsade väderprognoserna och träffades på Alfta camping

Ålandstripp 2022

Nu fick vi äntligen återvända till Åland

Krister och Marlene fixade till en görfin vistelse på Djurviks Gästgård

Vi blev 17 st som var på Åland torsdag-söndag besök på Pommern och Kastelholms slott

Det blev grillning och intag av diverse drycker på kvällarna

ALFTA TRÄFFEN 2022  Blandade bilder

En härlig träff som vanligt, Olle och Laila gör en fantastisk trevlig träff.

Roslagsturen 2022

Några bilder från Roslagsturen. Stefan Karlsson tog oss med på små fina vägar i Roslagen fredag och söndag. På lördagen blev det en fin båttur istället för MC tur.
Tack till Stefan och Kerstin som ordnat allt. Toppen!
//Lotta och Stefan

Grengeträffen 2022

Efter två års uppehåll träffas vi åter till en trevlig helg med härliga människor, mycket skratt och god mat. På lördagen åkte vi en tur till Grängesbergs go-cartbana där det blev fika, en titt på go-cartåkning och reservdelsloppis. Tack till alla som kom och gjorde det till en lyckad träff.

Charity run 2022

Blandade bilder från Superrallyt på Öland 2022

ride out / medlemsmöte dala-järna 2022

ride out 2022 högbo qvarn

Pubkvällar i distrikt G 2022

Medlemsmöte Gävle 2022

Fikaträff Rådhus-kondis Söderhamn 2021

Vi träffas ojämn vecka lördagar under höst-vår och fikar tillsammans.

LO planering möte i sälen 2021

Aktivitets planering inför hösten och hela 2022

Torsby turen 2021

Tur till Torsby . 19 juni blev det en tur till Torsby. Vi gick ut från Grangärde mot Malung där fyra stycken till anslöt så det blev tio entusiaster som åkte vidare i åska och spöregn med lunchpaus i Lisskogsåsen. Turen fortsatte mot Torsby där solen sken och vi fick en jättetrevlig kväll med god mat och dryck i goda vänners lag.

Nora Camping 2021

Avestaforsens Brus 2021

En trevlig tur på slingriga vägar från Avesta till Sandviken.

Stjärnsunds turen 2021

En härlig sväng från Torsångs café till Stjärnsunds fikaställe. Vi var 12 stycken som körde denna sväng.

Stenö träffen 2021

Vi var 32 stycken som avnjöt en härlig middag som vårat LO Olle Lindqvist lagade till på wokpannan. Vinnare av vandringspriset bestående av en skulptur med 2 twin kam kolvar vart Christer Andersson efter en rafflande kamp.
Här anländer Distrikt I. Jättetrevligt när det kom 9 stycken från granndistriktet. Det måste vi se till att återgälda nästa år.

Furudal charity run 2021

Charity run mora 2020

HDCS 50-års Jubileumsrunda distrikt G 2020

Efter en lång tids planering av färdvägar, tider och övernattningar etc. så var det äntligen dax för jubileumsrundan. Sex tappra från dalarna trotsade hällregnet på torsdagen för att åka upp till Hudiksvall och kunna vara med och köra hela rundan, en stor eloge till dem.
Starten gick som planerat från Igge Camping på fredagsmorgonen klockan nio. Vi var åtta personer som startade i Iggesund för att köra gamla E4:an via Mårdängssjön, där ett gäng hakade på och vidare ned till Dragon Gate för lunch. Efter lunch åkte vi vidare till Grådö och stannade vid Elving Långdahls privata bil museum. Där beundrade vi alla fina bilar och inredningsdetaljer samt åt middag som de hade varit så trevliga att ordna åt oss.
Eftersom denna resa var tänkt att man kan kliva på och av när man tycker det passade, så hade vi blivit 22 mc vid framkomsten till Grådö. Efter att ha ätit och beundrat bilarna åkte vi vidare till Säters camping för övernattning.
Dag ett kan sammanfattas på följande vis, mulet och tidvis lite duggregn men underbart att få sitta i sadeln igen på en rejäl tur.
Dag två startade vi klockan halv tio och åkte vidare till Grangärde för en trevlig fikarast på Tillmans musteri i strålande solsken. Färde fortsatte sedan till Vansbro där vi åt lunch. I Vansbro räknade vi in 30 hojar, det har ökat på fast vi har tappat några under resan. Färden gick sedan vidare till Sälen och Gammelgården för övernattning.
Dag tre var vi 31 hojar i Sälen och av dessa fortsatte 13 st. färden mot Sveg. I Sveg åt vi lunch och därefter åkte vi till det anrika Café Cineast med de fantastiska stora kakorna och utställningsrummen. Färden gick sedan vidare över Kolböle och där fick vi se vad den stora skogsbranden hade ställt till med, det var enorma ytor skog som nu var borta och alldeles kalt som i fjällen.
I Färila genade vi till Järvsö för att åka den K-märkta vägen ”kalvstigen” ner till Delsbo, vidare till Igge Camping där resan avslutades.
Vi åkte på kanonvägar mest hela tiden med väldigt lite trafik, en hel del kurviga vägar (mc vägar). Resan var indelad i ca 30 mil per dag och resans längd var 98 mil enligt mc mätaren.

Text: Anders Svensson
Foto: Sonja Flodberg-Pedersen, Henrik Flodberg och Hanza Pedersen

Körning 9 maj 2020 från Mora

Ride out vid älvmötet 2020- 05-09

Roslagsturen 18-19 Juli 2020

LO-G Stefan Karlsson tog med oss till en superbra körning i Roslagens fina vägar och vyer.
Det blev en körning som innehöll en övernattning på Kapellskärs camping med gemensam grillning på kvällen
Vi var 15 st på 12 Harley´s som hade samlats i Hedesunda från många delar i distriktet

Bild och text: Hanza

Redigera denna länk

Ålandstripp 2023

Uppdaterar…
  • Inga produkter i varukorgen.